A gyerekeknek és a szülőknek hamarosan elkezdődik az iskola, így mindenki számára véget ér a vakáció. Sokat hallani és olvasni az iskolakezdéssel együtt járó anyagi terhekről, ehhez kapcsolódóan foglaljuk össze az iskolakezdési támogatással összefüggő adózási kötelezettségeket.
Mint ismeretes, 2019. január 1-jétől igencsak átszabta a jogalkotó az Szja törvény béren kívüli juttatásait, azaz ezzel együtt az iskolakezdési támogatás lehetősége a kedvező adózás mellett ez év elejétől már nem alkalmazható.
Természetesen, amennyiben a munkáltató úgy dönt, hogy a továbbiakban is szeretné támogatni az általános- és középiskolás gyerekeket nevelő munkavállalóit az iskolakezdéssel kapcsolatban, azt az alábbiak szerint teheti meg:
Csekély értékű ajándék: A minimálbér 10%-nál, azaz ebben az évben a 14 900 forintot meg nem haladó, csekély értékű ajándék „egyes meghatározott juttatásnak” minősül. Amennyiben a juttató, munkáltató így kívánja támogatni a munkavállalóját, akkor 40,71% közterhet kell befizetnie utána, miközben a magánszemélynek adókötelezettsége sem keletkezik.
A juttatás év elejétől évente egy alkalommal adható, bármely kifizető-magánszemély viszonylatban, nyilvántartás vezetése mellett. Ebben a formában mindkét szülő jogosult lehet a támogatásra, ugyanazon gyermekek után is. Legyünk figyelemmel az Szja törvény bizonyos előírásaira, így például arra a fontos megkötésre, hogy a csekély értékű ajándék kizárólag készpénzre nem váltható eszközökön keresztül adható, és további feltétel, hogy legyen meghatározható az a termék- és/vagy szolgáltatáskör, amelyben az utalvány felhasználható. A juttatás adókedvezményének érvényesítéséhez kötelező a juttatónak, munkáltatónak nyilvántartást vezetni.
Munkabérbe beépítve: Dönthet úgy is a munkáltató, hogy a támogatást bérként fizeti ki, így annak nettó összegét „felbruttósítva” kezeli a dolgozó havi bérszámfejtésében. Ebben a formában nincs megkötés, a juttatás bérként adózik.
Amennyiben Ön is szívesen lenne hozzáértő a témában,
jelentkezzen OKJ képzésünkre.