Február 13-án a kormány benyújtotta a Parlamentnek a T/3118. törvénymódosítást az EKAER rendszerhez. Eláruljuk, mi van benne.
A módosítás deklarált célja, hogy a rendszer működésével kapcsolatban szerzett adóhatósági és adózói tapasztalatok tükrében a rendszer működését a gyakorlatban mutatkozó sajátosságokhoz igazítsa.
A parlament 2015. február 18-án tárgyalja, és várhatóan február 20-án elfogadja a jelenleg „próbaüzemként működő” EKAER rendszert.
Az adózók várakozása a módosítással kapcsolatosan az, hogy legyen racionálisabb és oldja meg a jogszabályi pontatlanságból adódó problémákat.
Az adózók a céllal (áfa csalások kiszűrése) egyetértenek, elvárásuk, hogy a gyakorlatban indokolatlanul ne rójon rájuk adminisztrációs többletterhet.
A napokban megjelent Varga Mihállyal készült interjúból kiderül, hogy a kockázatos termékek esetében szigorításra, míg az egyéb termékek esetében könnyítésre kell számítani.
A Javaslat – igazodva a gyakorlati igényekhez – rugalmasabb szabályozást alakít ki az EKAER-el kapcsolatban, azzal, hogy az EKAER rendszer működtetésével kapcsolatos részletszabályokat miniszteri szintű rendeletben rendeli szabályozni, törvényi szinten pusztán az EKAER kötelezettség és biztosítékadási kötelezettség előírása marad.
A Javaslat rögzíti, hogy kockázati biztosítékot első alkalommal 2015. március 11-től kell nyújtani.
A Javaslat rendelkezik arról, hogy a március 1-jével hatályba lépő EKAER-re vonatkozó szabályokat a 2015. március 1-jén és azt követően megkezdett fuvarozások tekintetében kell teljesíteni.
A változásokról bővebben tájékoztatást a részletszabályok megjelenésével, folyamatosan bővülő írásokban adunk. Figyelje blogunkat!
Amennyiben átfogó tájékoztatásra kíváncsi, jöjjön el szakmai programunkra! Március 6-án Miskolcon, 24-én pedig Budapesten tartunk előadást, melyekre szeretettel várjuk!