2018. január elsejétől indul az elektronikus ügyintézés új felülete, a Cégkapu, amelyhez a gazdasági társaságoknak, alapítványoknak és egyéb gazdálkodóknak is regisztrálni szükséges.
Jövő év elejétől indul útjára tehát a vállalkozások céges ügyfélkapuja, vagy rövidebb nevén cégkapuja, amely a gazdálkodó szervezetekkel, alapítványokkal, vállalkozásokkal való elektronikus kapcsolattartást szolgálja majd.
A Cégkapu az Ügyfélkapuhoz hasonló szolgáltatás, ezen keresztül lehetővé válik, hogy a hivatalok az ügyfelekkel elektronikusan kapcsolatot létesíthessenek, dokumentumokat küldjenek, vagy éppen fogadjanak.
A cégkapuhoz történő „csatlakozás” nem automatikusan történik, ehhez az érintetteknek regisztrálniuk kell majd az e-ügyintézési törvény értelmében, és ezt a regisztrációt 2017. július 3-tól 14. 00 órától már meg lehet tenni.
A jogszabály értelmében a regisztrációt a már működő vállalkozásoknak augusztus 31-ig kell megtenniük a cegkapu.gov.hu oldalon, azonban a törvény átmeneti rendelkezésének köszönhetően 2017. december 31-ig még a regisztráció hátrányos jogkövetkezmények nélkül is megtehető.
A határidő letelte után azonban a jogosultak törvényességi felügyeleti eljárásban fogják már megvizsgálni, hogy kik azok a cégek, amelyek a regisztrációt nem végezték el.
Szeretném felhívni a kedves Olvasók figyelmét, hogy az egyéni vállalkozók továbbra is az ügyfélkapu használatával intézhetik az elektronikus ügyeiket, azonban az egyéni cégeknek már kötelező lesz a Cégkapuhoz történő regisztráció.
A gazdálkodó szervezet regisztrációját cegkapu.gov.hu oldalon lévő online felületen lehet megtenni, az oldalon található űrlap kitöltésével.