2019. szeptember 13-ai, közbeszerzési témájú blogbejegyzésünkben már hírt adtunk a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzése terén bekövetkezett legfőbb változásokról.
Emlékeztetőül: a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzés keretében történő lebonyolításáról rendelkezik a Korm. rendelet hatálya alá tartozó szervezetek tekintetében. A Korm. rendeletben foglalt feladatok végrehajtásáért felelős, egyben központi beszerző szervezet a Digitális Kormányzati Ügynökség (a továbbiakban: DKÜ).
A Korm. rendelet 2019. október 31-étől, illetve 2019. november 1-jétől hatályos módosítása eredményeként a DKÜ jogutódként átvette az informatikai beszerzések tekintetében ez idáig központi beszerző szervezetként eljáró Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) által kötött keretmegállapodásokat. A módosítás értelmében
- a) a október 31. napján hatályban lévő, KEF által kötött keretmegállapodások vagy más keret jellegű szerződések tekintetében, 2019. november 1. napján,
- b) a október 31. napján folyamatban lévő központosított közbeszerzési eljárások eredményeként létrejövő, 168/2004. (V. 25.) Korm. rendelet (a továbbiakban: KEF-rendelet) szerinti keretmegállapodások vagy más keret jellegű szerződések tekintetében, annak létrejöttének napján a KEF helyébe jogutódként DKÜ lép.
A változás értelmében a KEF-rendelet 2019. október 31-ig hatályos 1. számú mellékletének 1-3. pontja szerinti beszerzési igény kielégítése a DKÜ rendelet szerint történik. Az összefoglalóan informatikai beszerzéseknek nevezett körbe a keretmegállapodások átvételének eredményeképpen a következő termékkörök tartoznak:
- Kommunikációs eszközök és szolgáltatások (ilyen például: a mobil kommunikációs eszközök és szolgáltatások, a kommunikációs eszközökhöz kapcsolódó szolgáltatások);
- Információtechnológiai rendszerek és szolgáltatások (ilyen például: szoftverrendszerek és elemeik, hardverrendszerek és elemeik, szoftverekhez kapcsolódó szolgáltatások);
- Irodatechnikai berendezések és szolgáltatások (ilyen például: nyomtatók, másolok, sokszorosítók).
A DKÜ honlapján elérhető tájékoztatás szerint a keretmegállapodások vonatkozásában a korábban használt kozbeszerzes.gov.hu címen elért KEF portál funkcionalitása ezentúl a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ címen érhető el; az eddigi felhasználónevek és jelszavak változatlanul használhatók, és a beszerzés folyamata is változatlan.
Amennyiben Ön is szívesen lenne hozzáértő a témában,
jelentkezzen OKJ képzésünkre.
