A „visszavonásig” jelzéssel kiadott igazolványok az adótanácsadók, adószakértők és okleveles adószakértők nyilvántartásba vételéről és továbbképzéséről szóló 263/2018. (XII. 20.) Kormányrendelet értelmében csak 2020. december 31-ig érvényesek.
A „visszavonásig” jelzéssel kiadott igazolványok az adótanácsadók, adószakértők és okleveles adószakértők nyilvántartásba vételéről és továbbképzéséről szóló 263/2018. (XII. 20.) Kormányrendelet értelmében csak 2020. december 31-ig érvényesek.
Az érvényesség lejárata csak az igazolványokra vonatkozik, a regisztráció tovább is érvényben marad, viszont hozzá az igazolványt cserélni kell. Az igazolványok cseréjére folyamatosan kerül sor.
- Azokat az adótanácsadókat, adószakértőket, akik az 5 éves továbbképzési időszak után benyújtják a kreditpontos igazolásukat, az igazolás ellenőrzését követően a Pénzügyminisztérium (PM) tájékoztatja az igazolvány cseréjéről.
- Azoknak az érintetteknek, akik még nem kerültek a továbbképzési időszak végéhez, ezen időszak lejáratától függetlenül van lehetőségük az igazolvány cseréjéhez.
- Az igazolvány cseréjéhez egy hat hónapnál nem régebbi igazolványképre, és a „régi” igazolvány hatósághoz történő benyújtására van szükség, valamint erre a célra szolgáló adatlap kitöltésére.
- Mivel az igazolvány cseréjére a kormányrendelet szerinti határidő lejárata miatt kell, hogy sor kerüljön, az igazolványcsere igazgatási szolgáltatási díjat nem von maga után.
- Az adatlap a PM honlapjáról (https://penzugyiszakkepzes.kormany.hu/adatlapok-nyilvantartas-ado), letölthető.
A kérelmet postai úton, vagy személyesen a PM Ügyfélszolgálatára kell eljuttatni. (Pénzügyminisztérium Számviteli és Közfelügyeleti Főosztály, Budapest József nádor tér 2-4., vagy 1369 Budapest, Pf. 481.)
- A kérelem elektronikus úton is benyújtható (https://epapir.gov.hu), de a régi igazolványt is vissza kell juttatni a hatósághoz.
- Az újonnan kiadott igazolványok érvényessége 10 év.
Amennyiben Ön is szívesen lenne hozzáértő a témában,
jelentkezzen OKJ képzésünkre.