A jövedéki engedélyhez kötött tevékenységet folytatók illetve azon ügyfelek részére, akiknek bejelentési kötelezettséget ír elő a jövedéki törvény, egy változásról adott tájékoztatást a NAV.
A Jövedéki Árumozgás és Ellenőrzős Rendszert (EMCS) nem saját szoftverrel, hanem ügyfélkapun keresztül használó gazdálkodó szervezeteknek – amennyiben eleget tettek cégkapus regisztrációs kötelezettségüknek – lehetőségük van áttérni az EMCS üzenetek cégkapun keresztüli küldésére/fogadására.
A jelzett változás továbbra is lehetővé teszi azt, hogy a gazdálkodó a különböző telephelyeit érintő EMCS üzeneteket különböző ügykezelőkhöz rendelje. Fő szabályként minden ügykezelő csak azokhoz az üzenetekhez fér hozzá, amelyeket ő küldött, illetve amelyek az ő részére érkeztek. A többi üzenet esetében a rendszer jelzi a jogosultság hiányát. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy az ügykezelői hozzáférés korlátozása csak akkor érvényesül, ha az adott ügykezelő létrehozásakor a cégkapu megbízott nem jelölte be számára a "Cégképviseletre jogosult" jelölőnégyzetet (vagy a létrehozást követően nem módosította jelöletlenre).
Az EMCS kommunikációhoz cégkaput használni kívánó gazdálkodó szervezet esetében is igaz, hogy a cégkapu-ügykezelő(k)nek az „előzmény nélküli” EMCS üzenetek fogadásának beállítása érdekében szükséges előzetesen egy alkalommal E01 regisztrációs üzenetet benyújtani. Erre akkor is szükség van, ha a cégkapu-ügykezelő korábban az ügyfélkapus tárhelyéről már nyújtott be E01 regisztrációt.
Az EMCS használatáról további információkat találhatnak a NAV honlapján